خلوت گزیده

خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است؟

خلوت گزیده

خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است؟

نام من عشق است



نام من عشق است آیــا می‌‏شناسیدم؟

                                                زخمی‌ام -زخمی سراپا- می‌‏شناسیدم؟

 بـــا شما طـــــــــی‌‏کـــــرده‌‏ام راه درازی را

                                             خسته هستم -خسته- آیا می‌‏شناسیدم؟

 راه ششصدســاله‌‏ای از دفتر "حــافظ"

                                                   تا غزل‌‏های شما، ها! می‌‏شناسیدم؟

 این زمانم گــــرچه ابر تیره پوشیده‌است

                                                من همان خورشیدم اما، می‌‏شناسیدم

 پای ره وارش شکسته سنگلاخ دهر

                                                     اینک این افتاده از پا، می‌‏شناسیدم؟

 می‌‏شناسد چشم‌‏هایم چهره‌‏هاتان را

                                                      همچنانی که شماها می‌‏شناسیدم

 اینچنین  بیگــــانه از من  رو  مگردانید

                                                    در مبندیدم به حاشا!، می‌‏شناسیدم!

 من همان دریایتان ای رهروان عشق

                                                       رودهای رو به دریـــا! می‌شنـاسیدم

 اصل  من بــــودم ,  بهــانه بود  و فرعی بود

                                              عشق"قیس"و حسن"لیلا" می‌‏شناسیدم؟

 در کف "فرهـاد" تیشه من نهادم، من!

                                                     من بریدم "بیستون" را می‌شناسیدم

 مسخ کرده چهره‌‏ام را گرچه این ایام

                                                        با همین دیدار حتی می‌‏شنـاسیدم

 من همانم, آَشنــای سال‌‏هـای دور

                                                       رفته‌‏ام از یادتان!؟ یا می‌‏شناسیدم!؟


اصدای استاد"حسین منزوی" از اینجا بشنوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد